Jumaat, 2 April 2010

Ya Allah.....








http://www.youtube.com/watch?v=x7C0UewdVL8&feature=player_embedded

terjumpa video ini , agak menarik untuk di hayati
terutama pada golongan muda


take 1 minute to cry , 1 minute to think , and 1 minute to muhasabah...(enough)


ya Allah , jika aku jatuh cinta,
cintakan lah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya
padaMu ,agar bertambah
kekuatanku untuk mencintaimu

ya Muhaimin ,jika aku jatuh hati
izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hatinya bertaut
padaMu agar tidak jatuh aku
dalam jurang cinta nafsu

ya Rabbana ,jika aku jatuh hati
jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling daripada
hatiMu

ya Rabbul Izzati ,jika aku rindu
rindukanlah aku pada sesorang
yang merindui
syahid di jalanMu

ya Allah , jika aku menikmati cinta kekasihMu
jangalah kenikmatan itu melebihi
keindahan indahnya
bermunajat di sepertiga malam
terakhirMu

ya Allah , jika aku jatuh hati
pada kekasihMu, jangan biarkan
aku bertatih dan terjatuh dalam
perjalanan panjang menyeru manusia
kepadaMu

yaAllah ,jika Kau halalkan aku
merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada
cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMU
Amin...

doaku moga kita sama-sama
berjaya di dunia dan di akhirat
berjaya dalam mengharungi segala
cabaran dan dugaan
yang sememangnya menguji
kekuatan iman

kerana tapak iman itu lah yang telah menemukan cinta yang selama ini telah hilang.....


Tiada ulasan: