Jumaat, 30 April 2010

aku bersyukur padaMU



ya Allah
daku sedar
betapa teruk nya diri ini
betapa tercemar nya diri ini dek dosa
betapa banyaknya kelemahan diri ini
betapa aku tiadalah sapa-sapa
hanya hamba
hanya lah seorang hamba

ya Allah
hidayah Mu tidak lain tidak bukan
hanya untuk orang yang benar-benar beruntung sahaja
ku rasa kan xlayak untuk hidayah itu
tapi aku teringin sangat hidayah itu tersemat
tersemat setiap masa dalam jiwa sanubari ku

ya Allah
matangkan lah aku dalam memilih destinasi
supaya pengakhiran ku hanya lah pada Mu
aku xlayak
tapi aku punya peluang utk berubah
untuk bertaubat
untuk menjadi lebih baik
jadikan Nabi SAW sebagai guidance sejati untuk ku
supaya aku
aku , dia dan mereka sama menuju ke
jalan yang Engkau redhai sentiasa

ya Allah
aku bersyukur aku dikalangan mereka yang soleh
aku terasa rapat dengan mereka
banyak teman-teman yang seiring dengan ku
namun , tidak kurang juga yang tersasar
aku xmenyalahkan mereka
aku sesal pada diri sendiri
kerana ku tahu
hidayah itu tidak semurah buih yang terkeluar dari mulut



Guide us to the straight path






The path of those upon whom You have bestowed favor
, not of those who have evoked [Your] anger or of those who are astray.


.................................................







pengalaman indah time sekolah rendah , teringat zaman-zaman kecik dulu .....
Alhamdulillah
terima kasih







betapa sucinya hati waktu2 dulu (fakana liabawaihi utk mencorakkan .......)....muhasabah bersama




irbid,
di hening fajar
17 jamadil awal.

Tiada ulasan: